Sidor

Det senaste från Instagram

torsdag 20 september 2012

Personligt bemötande

Det här med personligt bemötande och service har större betydelse än många tror. Visst styr priset till stor del, men attityd och kompetens är faktorer som tycks glömmas bort ibland.

Ifjol vid den här tiden var vi på villamässa i Stockholm. Tyvärr fick vi inte den hjälpen vi hoppats på när det gäller värmesystem. Anledningen? Vi bodde inte i Stockholmsområdet. Visst är det knasigt? Sveriges största bomässa och så kan de inte hjälpa oss eftersom vi bor för långt bort? Jag kan lova er att vi var minst sagt irriterade! Lagom sura gick vi till Villa Varms monter där vi beställt tid för möte (vi hade vid den här tidpunkten inte valt husleverantör) och fick där tipset om Värmebaronen. Några timmar senare hade vi bestämt oss för deras solpaneler K2.

Servicen och bemötandet hos Värmebaronen var ytterst proffsigt och vi var otroligt nöjda. MEN. Så hände något här tidigt i våras. Trots ett antal samtal som tillslut blev ett antal påtryckningar så fick vi ingen materialspec. I början så skulle det inte vara några som helst problem att skicka specifikationen, sedan kunde dom inte ge den direkt till privatpersoner, men trots att vi då gick genom en firma så hände inget. Först när vi ställde ultimatum så kom listan över de saker som vi skulle behöva för vår anläggning. Vi började stämma av mot deras katalog som vi blivit ombedda, men blev snabbt trötta på att många av E-numren saknades. Hur kunde det bli så här kan man fråga sig? Jo, dom hade bytt säljare. Det ska ju inte spela någon roll kan man tycka, men här hade helt klart fel person hamnat på fel plats.

Värmebaronen byter säljare och vi byter leverantör av solvärmeanläggningen.

I måndags hade vi besök av tyska Viessmann för genomgång av ett upplägg av solfångarsystem för vårt hus. Att ta sig tid som säljare och göra platsbesök ger ett stort plus i kanten från oss privatpersoner. Dom kunde lika väl ha tagit informationen över telefon och sedan valt att skicka en materialspec via en återförsäljare, men istället kom en representant för företaget ut, kollade av väderstreck, takyta, taklutning, längder mm mm och kunde redan där och då ge oss en bra bild över vad som skulle behövas. Så enkelt kan det vara att få till en beställning.

Innan har jag berättat om varför vi valde Villa Varm som husleverantör och även varför vi inte valde en annan stor aktör på marknaden.

Nej, nog med tid lagd på de vi inte valt. Nu fokuserar vi på de vi valt att jobba med istället :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar