Sidor

Det senaste från Instagram

torsdag 15 mars 2012

Kandelaber till växthuset

 Tidigare visade jag er en rustik taklykta och i samma butik hittade jag även en jättefin kandelaber. Tankarna gick direkt till min dröm om ett eget växthus. Visst vore det väl fint att kombinera kandelabern med takkronan till växthuset?

Kandelaber med prismor från Reinholdssons i Årjäng
Tillverkare THG Home & Interior

Bild från noll54

Prismorna reflekterar ljus på ett gudomligt sätt. När solens strålar lyser på dom så uppstår solkatter i mängder. Tittar man extra noga så kan man även se regnbågens alla färger i kanterna. Förutom ljusreflektionerna så gör prismorna på både kandelabern och takkronan ovan det där lilla extra utan att egentligen synas. Diskret och vackert!


Ljusreflexer från Lindas takkrona. Liknande kronor hittar du i hennes butik

2 kommentarer:

  1. Vår ho har inte ätit något porslin alls. Dock har vi diskmaskin och det enda vi diskar är stora ugnsplåtar o en o annan kastrull. Jag har varit väldigt försiktigt med det jag haft en i den om det är av glas. Samtidigt är jag även rädd om porslinet så att det inte får märken av kastrullerna. Dock vet jag inte om att ha delad ho som vi har är så himla bra när man ändå har diskmaskin. Men fin är den och den sätter en härlig prägel på köket!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Ika för hjälpen. Ja, fina är dom helt klart. Vi får se vad det blir i vårt kök :)

      /Cecilia

      Radera